ANALIZY

  • Procedura SMS-PW-17 narzędzie systemu bezpieczeństwa czy regulacji rynku?

    Procedura SMS-PW-17 została utworzona jako integralny element Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem narodowego zarządcy infrastruktury do wdrożenia którego był zobowiązany zgodnie z wymaganiami Dyrektywy 2004/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa kolei wspólnotowych oraz Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie systemu zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym.

    Więcej
  • Wymagania dla kolejowej infrastruktury usługowej

    Jak się okazuje w projektowaniu i realizacji wielkich inwestycji infrastruktury kolejowej bardzo często zapominamy o tworzeniu obiektów infrastruktury technicznej, niezbędnej do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania, w pełni interpretacyjnej sieci kolejowej.

    Więcej
  • Reforma kolei cz. 5 - Rozwój transportu intermodalnego

    Diagnoza obecnego stanu transportu kolejowego w Polsce (rok 2015) i rekomendacje zmian systemowych wraz opisem spodziewanych efektów ich wdrożenia, opracowana przez niezależnych ekspertów kolejowych: Piotra Kazimierowskiego i Stanisława Biegę. Reforma kolei cz. 5 - Rozwój transportu intermodalnego

    Więcej
  • Reforma kolei cz. 4 - PKP PLK jako agencja rządowa

    Diagnoza obecnego stanu transportu kolejowego w Polsce (rok 2015) i rekomendacje zmian systemowych wraz opisem spodziewanych efektów ich wdrożenia, opracowana przez niezależnych ekspertów kolejowych: Piotra Kazimierowskiego i Stanisława Biegę. Reforma kolei cz. 4 - PKP PLK jako agencja rządowa

    Więcej
  • Reforma kolei cz. 3 - Wspólny bilet kolejowy

    Diagnoza obecnego stanu transportu kolejowego w Polsce (rok 2015) i rekomendacje zmian systemowych wraz opisem spodziewanych efektów ich wdrożenia, opracowana przez niezależnych ekspertów kolejowych: Piotra Kazimierowskiego i Stanisława Biegę. Reforma kolei cz. 3 - Wspólny bilet kolejowy

    Więcej
  • Reforma kolei cz. 2 - Program udrożnienia infrastruktury

    Diagnoza obecnego stanu transportu kolejowego w Polsce (rok 2015) i rekomendacje zmian systemowych wraz opisem spodziewanych efektów ich wdrożenia, opracowana przez niezależnych ekspertów kolejowych: Piotra Kazimierowskiego i Stanisława Biegę. Reforma kolei cz. 2 - Program udrożnienia infrastruktury

    Więcej
  • Reforma kolei cz. 1 - Rzecznik Praw Pasażera

    Diagnoza obecnego stanu transportu kolejowego w Polsce (rok 2015) i rekomendacje zmian systemowych wraz opisem spodziewanych efektów ich wdrożenia, opracowana przez niezależnych ekspertów kolejowych: Piotra Kazimierowskiego i Stanisława Biegę. Reforma kolei cz. 1 - Rzecznik Praw Pasażera

    Więcej
  • Dodaj link do:
  • Logowanie
    Formularz logowania
  • Polecamy
    • Co hamuje intermodal?

      Transport intermodalny, najczęściej utożsamiany z przewozem kontenerów mógł normalnie się rozwijać, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków do jego zdrowego rozwoju opartego o szkielet sieci kolejowej sprawne, nowoczesne terminale przeładunkowe.

      Więcej
    • Jak kupować tabor kolejowy?

      Każdy urząd marszałkowski zamawia inne typy pociągów pasażerskich. W efekcie liczba typów i wariantów pojazdów kolejowych, jakie wjechały na tory w ostatnich kilku latach, jest bliska liczbie wszystkich serii lokomotyw, jakie kursowały w powojennej Polsce. Za kilka lat koszty serwisowania takich pociągów mogą samorządom odbić się czkawką.

      Więcej
    • Prefabrykowane elementy infrastruktury kolejowej BETONFERTIGTEILE

      Wykorzystanie modułowych konstrukcji infrastrukturalnych, wykonywanych głównie z żelbetonu w specjalistycznych zakładach i dowożonych bezpośrednio na plac budowy dokładnie w czasie zaplanowanego ich montażu, mogłoby znacząco wpłynąć na skrócenie czasu realizacji wielu inwestycji. Natomiast skrócenie czasu remontu czy modernizacji bezpośrednio przekłada się na krótszy czas zamknięć torowych, a więc ogranicza straty u przewoźników.

      Więcej
    • Procedura SMS-PW-17 narzędzie systemu bezpieczeństwa czy regulacji rynku?

      Procedura SMS-PW-17 została utworzona jako integralny element Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem narodowego zarządcy infrastruktury do wdrożenia którego był zobowiązany zgodnie z wymaganiami Dyrektywy 2004/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa kolei wspólnotowych oraz Rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 19 marca 2007 r. w sprawie systemu zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym.

      Więcej
    • Wymagania dla kolejowej infrastruktury usługowej

      Jak się okazuje w projektowaniu i realizacji wielkich inwestycji infrastruktury kolejowej bardzo często zapominamy o tworzeniu obiektów infrastruktury technicznej, niezbędnej do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania, w pełni interpretacyjnej sieci kolejowej.

      Więcej